JEL-classificatie

 JEL GuideGezondheid, onderwijs en welzijnOnderwijsGovernment Policy [I28]

 

  • Opleiding en kwalificaties, arbeidsmarkt en ICT: de rol van onderwijs en training [30/12/2002]

    Het Federaal Planbureau (FPB) kreeg in het kader van een onderzoekscontract met de federale Diensten voor Wetenschappelijke, Technische en Culturele Aan-gelegenheden (DWTC) de opdracht een studie te maken getiteld: “Transitie naar de informatiemaatschappij: perspectieven en uitdagingen voor België”. Eén luik van dat onderzoek slaat op de impact van die transitie op armoede en dualisering in België. Het FPB heeft dat onderzoeksluik opgedeeld in twee fasen en publicaties. In een eerste fase hebben Jean-Maurice Frère en Christophe Joyeux (2000) in het rapport ‘ICT en dualisering: een inleidende studie’ de termen armoede, sociale uitsluiting en dualisering conceptueel verklaard.

    Working Paper 15-02
     
Geen gegevens
Please do not visit, its a trap for bots